III Premis PRECREA

01-02-2023

III Premis a la Creació de les Universitats Públiques Valencianes PRECREA

L'acte de lliurament dels Premis serà el divendres 3 de febrer de 2023 a la Universitat d'Alacant

Les universitats públiques valencianes, atés el que disposa l’article 1.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, en el sentit que «són funcions de la Universitat al servei de la societat: a) La creació, desenvolupament, transmissió i crítica de la ciència, de la tècnica i de la cultura; b) La preparació per a l’exercici d’activitats professionals que exigisquen l’aplicació de coneixements i mètodes científics i per a la creació artística; c) La difusió, la valorització i la transferència del coneixement al servei de la cultura, de la qualitat de la vida, i del desenvolupament econòmic; d) La difusió del coneixement i la cultura a través de l’extensió universitària i la formació al llarg de tota la vida», assumeixen aquest mandat.

Vist l’acord de 25 de març de 2022 publicat en el DOGV 9400 de 8 d’agost de 2022 pel qual es convoquen els III Premis a la Creació de les Universitats Públiques Valencianes (PRECREA).

Vist l’acord de les cinc universitats públiques valencianes amb data de 24 de novembre de 2022 pel qual es concedeixen els premis en les seues diferents categories, s’acorda la publicació de manera conjunta dels guardonats:

• Premi Carles Santos d’Arts Escèniques, atorgat per la Universitat de València al Sr. Antoni Tordera Sáez.
  • Premi José M. Yturralde de Disseny i Creativitat Tecnològica, atorgat per la Universitat Politècnica de València a la Sra. Marina Segarra García.
  • Premi Isabel-Clara Simó de Creació Literària, atorgat per la Universitat d’Alacant al Sr. Vicent Alonso i Catalina.
  • Premi Matilde Salvador de Música, atorgat per la Universitat Jaume I de Castelló a la Sra. Ana María Archilés Valls.
  • Premi Juana Francés d’Arts Plàstiques i Visuals, atorgat per la Universitat Miguel Hernández d’Elx a la Sra. María Teresa Beguiristain Alcorta.

Elx, 24 de novembre de 2022.– La vicerectora de Cultura i Societat Universitat de València: Sra. Ester Al Pagán; Vicerectora d’Art, Ciència, Tecnologia i Societat Universitat Politècnica de València: Sra. M. Salomé Cuesta Valera; Vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària Universitat d’Alacant: Sra. Catalina Iliescu Gheorghiu; Vicerectora de Cultura i Llengües i Societat Universitat Jaume I: Carmen Lázaro Guillamón; Vicerectora de Cultura Universitat Miguel Hernández d’Elx: Tatiana Sentamans.