Exposició "Objectiu Campus Escultòric"

30-05-2024

Exposicions, Museos

Objectiu Campus Escultòric: itineraris cap al desenvolupament sostenible (2ª edició)

Exposició itinerant del taller "Fotografia i patrimoni escultòric de la UPV"

Campus de Vera UPV. Del 16 al 31 de maig del 2024. Biblioteca General UPV (edifici 4L, planta baixa) Mapa

Campus de Gandia UPV. Del 6 de juny al 19 de juliol del 2024. Vestíbul de les Sales de Conferències 1 i 4 (edifici G, planta baixa) Mapa

Museu Faller de Gandia. Del 6 de juny al 31 d'agost del 2024. Carrer Sant Martí de Porres, 29 Mapa

IVAM CADA d'Alcoi. De l'1 de juliol al 31 d'agost del 2024. Carrer Rigobert Albors Mapa

L’exposició continua amb la temàtica de l’edició anterior dedicada als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establits per l'Organització de les Nacions Unides com una crida universal a l'acció per a posar fi a la pobresa, protegir el planeta i millorar les vides i les perspectives de les persones a tot el món.

Des de tots els àmbits, també a través de l'art, hem d'avançar cap a la consecució d'aquests propòsits. És evident l'alt impacte que les manifestacions artístiques posseeixen en els processos comunicatius i el seu rol en la labor de conscienciació social sobre la importància de protegir i conservar els drets i els valors bàsics necessaris per a la nostra subsistència.

L'Àrea de Fons d'Art i Patrimoni de la Universitat Politècnica de València persevera en la seua labor divulgativa amb la intenció de convertir el Museu Campus Escultòric (MUCAES) en un dossier obert, on les obres d'art es carreguen de significats sensibilitzadors, amb l'objectiu principal de millorar l'entorn i conscients que els ODS són un compromís a escala global, basats en la qualitat de vida de les persones i la sostenibilitat del planeta que habitem.

Per aquest motiu, s'han vinculat les escultures del MUCAES amb els ODS, de manera que puguen ser exposats des de la claredat que atorga l’esteticitat i d'acord amb una component multidisciplinària, fet que conjumina diferents realitats creatives.
Des d'aquesta perspectiva, estudiants dels cursos de "Fotografia i patrimoni escultòric de la UPV" han preparat una sèrie d'imatges creatives que visualitzen les problemàtiques des d'una mirada optimista, que busca en la part artística les solucions que puguen ser objecte d'inspiració per a aconseguir les metes globals per al desenvolupament sostenible equitatiu; tot això des de l'aliança d'art, tecnologia i totes les disciplines que col·laboren en la cerca d'un món més just per als quals l'habitem en el present i per a aquells que vindran en un futur.

Crèdits

Fotografies:

Campus de Gandia de la UPV:

Museu Faller de Gandia

Comissariat:

Ricardo Ignacio Yusim │ Antoni Colomina │ Beatriz Doménech

Disseny:

Irene Lafuente

Coordinació tècnica i muntatge:

Equip de l’Àrea de Fons d’Art i Patrimoni UPV